• Onze bijscholingen hebben niet tot doel om uw didactische skills aan te vallen ! Wel willen we uw kennis en ervaring verrijken met een aantal ideeën die we u zullen pogen mee te geven. Het is aan u, lesgever, om deze kritisch te overdenken, mogelijks aan te passen en ze dan misschien in uw lessen te integreren.

    Voor het organiseren van een pedagogische studiedag overleggen we persoonlijk met de school of scholengroep en bepalen we samen wat de noden zijn. In functie daarvan maken we een programma op maat. U kan ons altijd contacteren voor meer informatie.

Onze vaste modules

Module 1: Waterwennen basis (een aangename watergewenning op basis van het boek " Wijs Waterwennen"

Module 2: van zeehond tot dolfijn oftewel waterwennen +. Hier leren we oefenstof rond vaardigheden en naar het diepe te gaan op basis van het boek "Wijs Waterwennen"

Module 3:Van otter tot haai. Opbouw van oefenstof via mini-leerlijnen p basis van het boek "Vaardig Zwemmen"

Module 4:van orka tot haai Opbouw van oefenstofvia mini-leerlijnen op basis van het boek "Vaardig Zwemmen"

Module 5: Brevetafnemer WASA. De vernieuwde brevetten van fred brevet leggen we volledig uit (het hoe en het waarom) en we geven de standaard mee om deze brevetten op een gedegen manier te kunnen afnemen.

 

Voorbeelden van andere Thema's

  • Hoe bouw ik toch crawl en rugcrawl in in mijn lessen op weg naar Orka?

    De juiste stijlen (crawl, schoolslag, rugcrawl en evenueel ook basis vlinderslag) altijd gegeven door Carine Verbauwen

    Allerlei demolessen voor en met kleuters.

    Een waterlandschap (de waterspeeltuin) juist gebruiken. Dit is een sessie in het zwembad waar zeer veel oefeningen worden aangereikt in de "waterspeeltuin". We geven dit in wamenwerking met Varitech.

    Hoe pas ik nu mijn lessen aan aan de nieuwe leerplandoelen (brevet orka).

    Triathlon zwemmen. Practische sessie met oa boeizwemmen en verschillende parcours in het zwembad.

    Theoretische sessies rond de vernieuwing in Vlaanderen met Watersafety

    Hoe de nieuwe leerlijn opbouwen in het bijzonder onderwijs.